Ce este comunicarea eficientă la locul de muncă și care sunt avantajele ei

Puține lucruri influențează cultura la locul de muncă, productivitatea și moralul mai mult decât comunicarea.

Construirea unor bune abilități de comunicare are beneficii profunde pe termen scurt și lung pentru orice organizație. O persoană care poate comunica eficient este capabilă să-și motiveze echipa să facă mai mult cu rezultate mai bune și mai puține neînțelegeri.

Din acest motiv, trimiterea angajaților la un training de comunicare, unde să-și poată dezvolta excelente abilități de comunicare, este imperios necesară pentru bunul mers al organizației și pentru ca angajații să fie mai fericiți.  

Ce este comunicarea eficientă la locul de muncă?

Vorbim de comunicare eficientă la locul de muncă atunci când schimbul de informații și idei se face într-o manieră eficientă. Deși are loc un schimb frecvent de informații și idei la locul de muncă, ele nu sunt trimise și primite într-un mod precis. O bună comunicare implică nu doar transmiterea de informații, ci și posibilitatea de a le explica pe înțelesul tuturor.

Comunicarea la locul de muncă include mai multe metode diferite de transmitere și primire a informațiilor. Cele mai comune forme de comunicare la locul de muncă includ:

  • Comunicare scrisă, cum ar fi e-mailuri, scrisori și analize;
  • Comunicare orală, cum ar fi purtarea unei discuții cu o altă persoană;
  • Comunicare nonverbală, cum ar fi gestica ce arăta dacă s-a înțeles sau nu mesajul;
  • Abilități de ascultare, inclusiv ascultare activă.

În plus, o componentă importantă a comunicării la locul de muncă este faptul că angajații se simt înțeleși și auziți de conducere. Angajații care comunică bine cu superiorii lor au mai multe șanse să înțeleagă ce așteptări au aceștia de la ei și să fie productivi pe tot parcursul zilei.

Avantajele comunicării eficiente la locul de muncă

Există mai multe avantaje pe care o comunicare eficientă la locul de muncă le oferă unei organizații. Acestea sunt:

  1. Atenuarea conflictului

Comunicarea eficientă la locul de muncă poate contribui la reducerea conflictelor sau a tensiunii la locul de muncă. Cele mai multe conflicte apar din cauza tacticilor de comunicare ineficiente, care îi fac pe oameni să înțeleagă greșit ceea ce li se comunică. Neînțelegerile îi pot face pe angajați sau pe alți membri ai unei organizații să se simtă neînțeleși, nerespectați,  sau pur și simplu să nu dea randamentul așteptat.

  • Implicarea sporită a angajaților

Comunicarea eficientă nu doar contribuie la transmiterea informațiilor cu acuratețe. De asemenea, menține linii deschise de comunicare între angajați și alți membri ai organizației. Acest lucru contribuie, în cele din urmă, la implicarea sporită a angajaților, ceea ce poate duce la creșterea satisfacției acestora și la o cultură mai sănătoasă a companiei.

Modalitățile prin care comunicarea îmbunătățește implicarea angajaților sunt:

  • Ajută managerii să înțeleagă mai bine obiectivele și nevoile angajaților și ceea ce îi motivează;
  • Se asigură că abilitățile și talentele angajaților sunt recunoscute și utilizate atunci când este posibil;
  • Îmbunătățește legătura dintre angajați pentru un mediu de lucru mai plăcut;
  • Creează relații mai bune între angajați și conducere, precum și între conducere și angajații organizației.
  • Productivitate îmbunătățită

Angajații care lucrează într-un mod armonios și înțeleg clar ceea ce au de făcut, au mai multe șanse să fie productivi și să performeze. Atunci când angajații nu își înțeleg rolul sau așteptările, fie au resurse limitate pentru a-și îndeplini sarcinile, deseori se simt confuzi sau incapabili să-și îndeplinească sarcinile bine.

Comunicarea într-o manieră eficientă a informațiilor și înțelegerea lor rapidă permite angajaților să își îndeplinească cu acuratețe sarcinile și să crească productivitatea în întreaga organizație.

4. Relații îmbunătățite cu clienții

O bună comunicare la locul de muncă nu este relevantă doar pentru angajații organizației. Comunicarea eficientă afectează direct relațiile cu clienții. Organizațiile care comunică bine cu clienții au mai multe șanse să construiască relații solide și să-și păstreze clienții față de companiile care nu acordă prioritate comunicării cu clienții. Clienții caută companii care apreciază crearea unei relații strânse cu ei și îi țin la curent cu schimbările ce au loc. Astfel, se simt mai apropiați de aceste companii și le devin loiali.

5. Cultură sănătoasă la locul de muncă

Comunicarea eficientă joacă un rol important în menținerea unei culturi sănătoase la locul de muncă. Multe companii angajează oameni diferiți atât în ceea ce privește cultura, cât și rasa sau religia, iar conflictele vor apărea în mod natural atunci când sunt prezente atât de multe diferențe. O cultură a comunicării deschise promovează un mediu sănătos și acceptabil în care toți angajații se simt egali și înțeleși.

6. Creșterea satisfacției angajaților la locul de muncă

Angajații care fac parte dintr-o organizație care practică o bună comunicare la locul de muncă au parte de o mai mare satisfacție. Un mediu transparent și de încredere sprijină satisfacția angajaților prin crearea unui loc de muncă armonios, în care să-și desfășoare activitatea în mod plăcut și care să-i motiveze.

Concluzie

O organizație care dorește să-și creeze un brand de angajator puternic le oferă angajaților posibilitatea de se dezvolta personal. Iar training-ul de comunicare este mijlocul perfect de a realiza acest lucru.

De asemenea, nu ezită nicio clipă să pună accent pe campanii de employer branding interne și externe, care urmăresc călătoria oamenilor în companie și relațiile care se dezvoltă odată cu ea. În plus, ajută organizația să îndeplinească așteptările angajaților.

Un brand de angajator puternic poate contribui la menținerea oamenilor valoroși în cadrul organizației, dar și la atragerea altora noi, lucru care ar reduce costurile de angajare.

Te-ar putea interesa si:

Lasă un comentariu