Câteva dintre secretele oamenilor organizați

Vine un moment în viața fiecăruia când se întreabă dacă poate face ceva ca să fie mai organizat și să își facă mai eficient task-urile, fie ele la job sau acasă.

Totul se mișcă în jurul nostru mult mai rapid și nu mai avem timp să ne organizăm așa cum ne-am dori, iar societatea de consum ne convinge să cumpărăm lucruri de care nu avem cu adevărat nevoie.

Iată câteva secrete de organizare:

Scapă de ce nu ai nevoie înainte de a-ți reorganiza spațiile de depozitare

Fie că este vorba de un dressing, serterele unui birou sau o cămară, înainte de a începe procesul de reorganizare este important să scapi de toate lucrurile de care nu ai nevoie. În acest fel, vei ajunge să faci loc pe rafturi doar pentru cele de care ai nevoie și sarcina va fi mult mai ușoară.

Curăță după tine

Deși sună mai greu de făcut, cu timpul te poți obișnui să-ți faci o rutină care să te ajute să nu se mai strângă liste întregi de task-uri. Din subtitlul de mai sus este clar vorba de casă și de faptul că, în anumite situații, poți curăța direct după tine prin a spăla vasele imediat după masă spre exemplu.

Tehnica aceasta se bazează pe faptul că vei fi mult mai motivat să scapi de acele 2-3 farfurii murdare, știind că durează doar câteva minute, în loc să vezi un morman adunat știind că probabil îți va lua cel puțin jumătate de oră.

Desigur, această tehnică se aplica în mai multe situații și una care îmi vine acum în minte este momentul acela în care te întorci cu mașina de la munte și petreci 5 minute extra în parcare ca să arunci pet-urile și ambalajele de la produsele pe care le-ai folosit pe drum.

Setează alarme sau folosește post it-uri

Atenția noastră devine din ce în ce mai slabă și avem nevoie de diferite lucruri care să ne amintească de task-uri atunci când a venit timpul să le facem. Așadar, dacă poți să lipești notițe la vedere, poți folosi această tehnică și pentru sarcinile casei, dar și pentru task-urile de la birou.

Alternativ la această metodă este să setezi alarme pentru atunci când trebuie să faci ceva sau să te ajuți de diferite calendare online.

Adună o listă cu task-uri care nu sunt urgente

Există task-uri care nu sunt la fel de urgente ca celelalte și pot fi rezolvate oricând ai ceva timp liber. Dacă alegi metoda calendarului online s-ar putea să fie mei greu de organizat, dar dacă mergi pe clasicele post it-uri, trebuie doar să le adaugi într-o cutie.

Alege câteva zile pe lună în care vrei să te ocupi de task-urile care nu necesită atenția ta imediată. Așa cum am spus mai devreme, le scrii pe post it-uri pe care la pui într-o cutie sau într-un loc separat de task-urile zilnice. Api, când este una dintre zilele dedicate acestor sarcini, scoți câte un post it din cutie și te ocupi de ceea ce se află scris acolo.

Sper că acest articol să te ajute să te organizezi mai bine și nu uita că dacă ai o listă de task-uri bine organizată, va fi mult mai ușor să le faci pe toate, dar mai ales îți va fi aproape imposibil să ratezi vreunul important, mai ales când vine vorba de job.

Te-ar putea interesa si:

Lasă un comentariu